,,Jak wygrać życie. Pozytywnie zakręcony poradnik, jak ogarnąć codzienność'' Nicola Morgan //

{cześć}


Nie często sięgam po poradniki. Przeczytałam w swoim życiu tylko jeden poradnik. Ale chce to bardzo zmienić, ponieważ warto od czasu do czasu oderwać się od powieści fabularnych i zagłębić się w jakiś ciekawy poradnik. I właśnie taki trafił w moje ręce.
,,Jak wygrać życie. Pozytywnie zakręcony poradnik, jak ogarnąć codzienność.'' Nicola Morgan.
Jest to świetnie napisany poradnik dla nastolatków, z którym powinni się zapoznać.
Już sama okładka, tytuł i opis mówią, że jest to coś na prawdę pozytywnego i wartego przeczytania.


,,Jak wygrać życie'' zawiera krótkie rozdziały, posiadające ciekawe informacje i porady na tematy, dobrze znane nastolatkom: co ma pozytywny wpływ na nasz umysł i ciało, co się dzieje z naszym ciałem i głową w czasie dojrzewania i jak zmieniać na lepsze nasze życie.
Nie wszystkie wskazówki jakie poznacie  będą czymś nowym, na pewno o nich słyszeliście i może nawet uznacie je za banalne, jednak czy pamiętamy o nich i je przestrzegamy ?
Od jakiegoś czasu czuje jak dni przelatują mi przez palce, mam za dużo rzeczy do zrobienia a za mało czasu. Przykładem jest na przykład ten post, planowałam go na środę, a okazuje się, że zabieram się za niego w czwartek wieczorem i nawet nie wiem czy pojawi się w tym tygodniu.
W pośpiechu również mniej dbamy o siebie i swoje zdrowie. Ale z pomocą przychodzi ten poradnik i pokazuje nam, że możemy tak zagospodarować czas, aby 24 godziny wystarczyły na odhaczenie wszystkich zadań z listy ,,do zrobienia''.



Oprócz czytania, możemy wykazać się kreatywnością, dzięki licznym quizom i ,,zastrzyk pozytywności'', jesteście ciekawi co to takiego ?
Po każdym rozdziale autorka pokazuje nam, że już od dzisiaj możemy zacząć wcielać jej porady w życie. Są to pewnego rodzaju wyzwania, jak np. wypij szklankę wody z cytryną czy pomarańczą, nie używaj telefonu podczas jazdy autobusem czy tramwajem, tylko rozkoszuj się jazdą i widokami za oknem, odstawiać telefon i wszystkie social media, znaleźć czas na wyjście ze swoich czterech ścian i wiele, wiele innych.




Głównym zamysłem autorki przy tworzeniu tej książki, było przekazaniem nam bezcennych  porad na proste i naturalne dorastanie. Porusza temat samoakceptacji, o tym, że powinniśmy być dumni z tego kim jesteśmy. Szukać pozytywów nawet tam gdzie inni ich nie widzą i nie skupiać się na rzeczach, na które nie mieliśmy wpływu. Podejmować dobre decyzje w kwestii jedzenia, odpowiedniego nawadniania się i snu. A także o tym, aby za szybko się nie poddawać, ponieważ musimy często coś robić, żeby w końcu wyszło to dobrze.


Na końcu książki znajduje się słownik, w którym mieszczą się  wyjaśnienia wielu definicji użytych w książce, które mogą być dla kogoś niezrozumiałe.


Wiele osób poleca czytać ten poradnik po trochu i bez pośpiechu, moja opinia nie będzie inna. Ja poradnik czytałam kilka dni, głownie z powodu szkoły i zmęczenia, jednak bardzo się z tego ciesze, ponieważ miałam czas aby nad nią porozmyślać i wynieś dobre wnioski, które chcę  powoli wprowadzać w życie.




Za możliwość przeczytania książki, dziękuję wydawnictwu YA!




czytelnia 

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty